Πως Gamification και Brand επηρεάζουν την εκπαίδευση?
Πως επηρεάζεται η συμμετοχή των εργαζομένων στην εκπαίδευση?
Η εκπαίδευση για να είναι αποτελεσματική δεν χρειάζεται ατέλειωτες ώρες, αλλά κάποια άλλα μαγιά συστατικά όπως το Gamification και την χρήση στοιχείων του Brand που μπορούν να επηρεάσουν καθοριστικά την αποτελεσματικότητα της.
Gamification και μνήμη
Η σύνδεση μεταξύ gamification και μνήμης έχει αποδειχτεί επανηλλημένα και αυτό οφείλεται τόσο χάρη στον βιωματικό χαρακτήρα της προσέγγισης αυτής όσο και στην αύξηση του κινήτρου/ενδιαφέροντος. Όταν κάτι μας αρέσει το κάνουμε με μεγαλύτερη διάθεση και κάνοντας το μαθαίνουμε ευκολότερα. Είναι οφθαλμοφανής λοιπόν ο λόγος της δημοτικότητας των λύσεων gamification.
Το gamification και η συμμετοχή των εργαζομένων είναι άρυκτα συνδεδεμένα. Όταν χρησιμοποιείτε gamification στις εκπαιδεύσεις, διαπιστώνετε ότι αυξάνεται η διάθεση συμμετοχής των εργαζομένων. Ωστόσο, υπάρχουν στιγμές όπου τόσο το gamification όσο και η συμμετοχή μπορούν να ενισχυθούν από κάτι ακόμα.
Εκπαίδευση και συμμετοχή εκπαιδευόμενων
Πώς μπορεί το branding, που εφαρμόζεται σε μια gamified λύση, να συμβάλει στη βελτίωση της συναισθηματικής συμμετοχής των εκπαιδευόμενων; Η συμμετοχή είναι μια κρίσιμη πτυχή κάθε είδους εκπαιδευτικής διαδικασίας και από αυτήν εξαρτάται η αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης.
Μπορεί όμως μια δημιουργική προσέγγιση για μια σειρά μίνι-παιχνιδιών ή gamelets με σκοπό να διδάξει το μοντέλο εξυπηρέτησης πελατών μιας επιχείρησης να έχει επιτυχία σε ένα κοινό που δεν είναι προσανατολισμένο στο παιχνίδι; Δηλαδή η προσέγγιση αυτή μπορεί να είναι διασκεδαστική, να κάνει αξέχαστη και αποτελεσματική την εμπειρία για αυτό το συγκεκριμένο κοινό; Μια μοναδική πρόκληση….
Branding και αύξηση πρόθεσης συμμετοχής
Πώς μπορεί λοιπόν το branding να παίξει ένα ρόλο σε αυτό; Είναι όπως η πρώτη εντύπωση που αισθανόμαστε όταν κάποιος άγνωστος μπαίνει στο δωμάτιο. Αυτή η αίσθηση που νιώθουμε εκείνη την στιγμή, μιλά στο συναισθηματικό μέρος του εγκεφάλου μας, το μέρος που είναι θεμελιώδες για τον τρόπο που σκεφτόμαστε και παίρνουμε αποφάσεις.
Φανταστείτε την συσκευασία ενός προϊόντος σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο που σας κάνει να ανυπομονείτε για να ανακαλύψετε το περιεχόμενό του.
Ο καλός σχεδιασμός μάρκας μπορεί να κάνει θαύματα:
- Προκαλεί μια αίσθηση προσδοκίας και ενθουσιασμού, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την διάθεση για συμμετοχή.
- Είναι ο Δούρειος ίππος για την παροχή βασικών μηνυμάτων σχετικά με την εταιρεία. Για παράδειγμα το χρυσό χρώμα παραπέμπει σε κάτι ακριβό και ποιοτικό.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι το branding, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να χαλαρώσει το κοινό μας, να το βοηθήσει να αποβάλει το στρες κάνοντας την εκπαίδευση να φαίνεται πιο απλή και ευχάριστη κτλ. Εξυπηρετεί πολλούς σκοπούς και είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί.
H συναισθηματική δέσμευση επιτυγχάνεται επιτρέποντας στον τελικό χρήστη μια αίσθηση αυτονομίας, προόδου και αίσθησης του σκοπού, που μπορεί να βελτιωθεί με τη στρατηγική χρήση branding. Βοηθάει πολύ η ενσωμάτωση στοιχείων branding που βελτιώνουν τον τρόπο με τον οποίο η εκπαίδευση παιχνιδιού προκαλεί συναισθηματική συμμετοχή με τους εκπαιδευόμενους.
Κατά το σχεδιασμό στοιχείων μάρκας, εξετάζονται δεδομένα παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής προσέγγισης και της δυναμικής του παιχνιδιού.
Gamification και Brand επηρεάζουν την εκπαίδευση καθοριστικά. Η μάρκα, η εκπαιδευτική προσέγγιση και το παιχνίδι λειτουργούν ιδανικά σε συγχρονισμό για την “περάσουν” τα ίδια μηνύματα. Όταν όλα μαζί συγχρονίζονται και γίνονται καλά, τα μηνύματα διδάσκουν στους εκπαιδευόμενους με ποιο τρόπο οι επιδόσεις τους στην δουλειά επηρεάζουν την ποιότητα της εργασίας τους, την καριέρα τους ακόμη και τη ζωή τους.
Κατεβάστε Δωρεάν τον Πρακτικό Οδηγό eLearning
Πρακτικός οδηγός για την δημιουργία οικονομικού εκπαιδευτικού πλάνου eLearning για την επιχείρηση, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Τι θα μάθετε:
► Πως διερευνώ τις ανάγκες της επιχείρησης
► Πως αξιολογώ αξία/όφελος
► Πως αξιολογώ τους εκπαιδευόμενους
► Πως επιλέγω ψηφιακά εργαλεία
► Πως επιλέγω content (trends 2022)
► Πως δημιουργώ learning paths
► Πως το επικοινωνώ στους εργαζόμενους και στην εταιρεία
Leave a Reply